środa, 8 marca 2017

Po co mi Thermomix?

Thermomix - nowoczesny robot kuchenny z ogromną bazą gotowych przepisów. 
Można mówić, że ma 12 funkcji, ale co z tego wynika?
Można wyliczać, że ma "wgrane" 193 przepisy "krok po kroku", ale jak to wykorzystać?
Można zachwalać, że dzięki niemu przygotowanie posiłków jest szybsze, zdrowsze, oszczędne, różnorodne a przede wszystkim dziecinnie łatwe, ale co to oznacza w praktyce?



Myślę, że wartość TM5  najlepiej pokazać na konkretnych przykładach.


Jak zmieniło się moje życie odkąd posiadam Thermomix?

  1. Mam CZYSTĄ mąkę ryżową, gryczaną, owsianą itp w kilka sekund i o wiele taniej niż w sklepie (a nie w każdym sklepie mogę ją kupić w przeciwieństwie do ryżu, kaszy czy płatków owsianych).
  2. Chleb piekę sobie sama (a wcześniej nigdy tego nie robiłam) :)

    Chleb z TM5 od męża :D

    Chleb z TM5 dla męża ;)
  3. Mam kostkę rosołową, ‘wegetę’, przyprawę do piernika i inne przyprawy bez konserwantów, glutaminianu sodu czy wypełniaczy w postaci glutenu lub barwników.
  4. Nie muszę stać przy kuchni i mieszać, pilnować czy się nie przypala itp więc mogę w tym czasie robić coś innego.
  5. Mam gwarancję, że potrawa zawsze mi wyjdzie ;)
  6. Nie muszę szukać gdzie dałam mój sprawdzony przepis na coś, bo zawsze mam go pod ręką w kuchni w TM5 ;)
  7. Częściej jem potrawy z tartych warzyw (placki ziemniaczane, surówki) bo przygotowanie ich zajmuje 5 sekund. Trąc na tarce zużywałam tyle czasu i energii, że odechciewało mi się tych potraw. 
  8. Mięso mielone mogę zrobić w kilka sekund bez użycia siły i marnowania czasu na ręczna maszynkę do mielenia (albo prądu na elektryczną). 
  9. Nie przepłacam za lody owocowe i sorbety i wiem co mam w składzie moich lodów (a na pewno nie ma tam syropu glukozowo-fruktozowego i barwników). 
  10. Budyń zawsze wychodzi bez grudek ;)
  11. Mogę przygotować różne desery w kilka sekund i zawsze zaskoczyć gości czymś nowym. 
  12. Białko ubija się samo - nie muszę trzymać miksera, mogę w tym czasie robić coś innego.
  13. Mój jogurt ma żywe bakterie jogurtowe (a nie ich trupy opisane tylko na opakowaniu jogurtu ;)
  14. Nie muszę wyciągać z szafki i skręcać malaksera, maszynki do mielenia, miksera, blendera czy maszyny do gotowania na parze za każdym razem, gdy są mi potrzebne. TM5 zawsze stoi na blacie.
  15. Malakser, maszynka do mielenia, mikser, blender, maszyna do gotowania na parze, waga zajmują dużo miejsca w szafkach a TM5 nie - minimalizm :)
  16. Ciasto drożdżowe, na chleb czy jakiekolwiek inne wyrabia się samo w dwie-trzy minuty bez brudzenia rąk.
  17. Mikser, malakser, maszynka do mięsa czy blender same się nie umyją - Thermomix tak i to w mniej niż 10 sekund. Wystarczy nalać wody i ustawić duże obroty.
  18. Większość “słabych” blenderów nie skruszy mrożonych truskawek czy lodu. TM5 tak.
  19. Mogę zrobić dwa dania na jednym źródle energii jednocześnie np. zupę i kurczaka z warzywami na parze albo gotowanie ryżu i duszenie ryby z ziołami w folii.
  20. Warzywa gotowane na parze zachowują intensywny kolor i nie tracą witamin tak, jak podczas gotowania w wodzie lub duszenia na patelni. 
  21. Musy owocowe i dżemy przygotowuje w kilka sekund i są bez syropu glukozowo-fruktozowego i barwników. 
  22. Masło orzechowe lub czekoladowe nie zawiera oleju palmowego, syropu glukozowo-fruktozowego, glutenu i jest tańsze niż to gotowe kupione w sklepie.
  23. Gotowany ryż zawsze jest sypki i nigdy nie wykipi, jeśli się zagapię albo zajmę czymś innym podczas gotowania.
  24. Oszczędzam kupując ryż czy kaszę w opakowaniach kilogramowych a nie w plastikowych woreczkach (w których gotowanie nie służy zdrowiu).
  25. Nie płaczę krojąc cebulę, bo nie kroję cebuli. Mam ją pokrojoną w 2-3 sekundy. 
  26. Masło mam w cenie śmietany i to w kilka minut :)
  27. Oszczędzam prąd, bo TM zużywa bardzo mało energii elektrycznej.
  28. W TM można robić drinki (kruszy lód) oraz likiery.
  29. Wagę mam zawsze pod ręką na blacie kuchennym. 
  30. Zawsze mam świeżo mieloną kawę i to za cenę tej ziarnistej.
  31. Mogę zrobić nawet 2 litry mleka roślinnego mając tylko wodę i soję (ryż, kokos, migdały, nerkowce itp.) zamiast kupować 1 litr za około 10 zł i jeszcze zostaje mi zmielony półprodukt, który mogę użyć do zrobienia ciasteczek albo zagęszczenia zupy.
  32. Mogę robić zdrowe przeciery i zupki dla maluszka, który powoli uczy się nowych smaków :)
  33. Mój mąż sam chce gotować mi obiady i piec ciasta :D
    (i zawsze mu to wychodzi ;) )




Dodatkowe korzyści z posiadania modemu Cook-Key:
  1. Mam nieskończoną listę inspiracji kulinarnych (ponad 1290) - nowe przepisy pojawiają się na platformie szybciej niż zdążę je wypróbować. 
  2. Mogę tworzyć własne kolekcje przepisów np. Boże Narodzenie, Impreza urodzinowa, Bezglutenowe itd… i nie muszę zakładać nowych przepiśników, bo wszystko mam w jednym miejscu.
  3. Mogę zaprogramować mężowi (lub dzieciom) menu na cały tydzień i automatycznie mają już gotową listę zakupów.


To korzyści, które dostrzegam ja.
A wiem, że nie zdążyłam jeszcze wypróbować wszystkich praktycznych możliwości Thermomixa.
Jeśli ktoś z Was chciałby dodać do tej listy coś jeszcze, to zachęcam do dzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach.

A jeśli ktoś ma jakieś pytania lub wątpliwości, co do tego robota kuchennego, to także zachęcam do komentowania lub napisania do mnie na adres: malwina.liszka@gmail.com




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...