piątek, 10 marca 2017

Puszyste ciasto z dyni

Ciasto z dyni zwykle wychodzi mokre i ciężkie. Ja tym razem przedstawiam przepis na puszyste ciasto z dyni. Jest lekkie i aromatyczne. W czym tkwi sekret?





Po pierwsze swoją lekkość to ciasto zawdzięcza puree z dyni. (jeśli, jak jak ja, zamroziłeś/aś sobie pokrojoną dynię, to możesz to ciasto robić cały rok ;)).

Drugi powód jego puszystości to ubite białka. Zamiast wrzucenia całych jajek do ciasta, lepiej dodać pianę z białek. Spróbuj sam/a!


Składniki:

  • 2 szklanki puree z dyni
  • 200 g masła
  • 200 g brązowego cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 3 jajka, oddzielnie żółtka od białek
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2-3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 garści bakalii (rodzynki, żurawina, orzechy włoskie, laskowe, nerkowce, migdały itp)
  • garść nasion dyni i/lub słonecznika
  • pół opakowania kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • szczypta soli




Wykonanie:

Nastawiamy piekarnik na 200 stopni Celsjusza.

Zakładamy Motylek i ubijamy białka ze szczyptą soli 3min/obr.4
Przekładamy ubiete białka do innego naczynia.

Do naczynia Thermomix dajemy masło i lekko podgrzewamy - 3 min/obr.2/37 stopni.
Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, przyprawę, żółtka, cukier, cukier waniliowy i puree z dyni. 
Wyrabiamy ciasto 3 min/Interwał.

Dodajemy ubite białka do masy oraz wsypujemy bakalie, nasiona i skórkę pomarańczy. 
Mieszamy wszystko kopystką i ponownie wyrabiamy ciasto 3 min/Interwał.

Ciasto przelewany do keksówki uprzednio nasmarowanej masłem i posypanej bułką tartą/kaszą manną (albo wyłożonej papierem do pieczenia).
Mi zwykle wychodzi tyle ciasta, że dodatkowo wypełniam jeszcze około 6 foremek do muffinek :)

Pieczemy około 45 min w temp. 200 stopni Celsjusza.

Ciasto powinno wyjść lekkie, puszyste i aromatyczne :)

Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Sezon na dynię chyba rozpoczęty! :) Już mnie nosi na coś z dynią, tylko jeszcze nie wiem, na co.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, sezon na dynie zdecydowanie czas zacząć.
      A ja w tym roku akurat pierwszy raz od kilku lat nie mam dyni :(
      Polecam to ciasto! Daj znać, czy i co udało Ci się zrobić z dyni :)
      Chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  2. Uwielbiam eksperymenty w kuchni. Zupa z dyni jest mi bardzo dobrze znana. Czas wypróbować przepisy na ciasto z tego pysznego warzywa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem wielkim fanem dyni i to ciasto jest jedyną formą w jakiej jestem w stanie ją zjeść.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...