wtorek, 11 października 2016

#1 Podsumowanie miesiąca - Wrzesień miesiącem masażu i stabilizacji

Po lecie pełnym przygód, wrażeń i zmian we wrześniu moje życie powoli zaczęło się stabilizować. Rozpoczęłam kilka projektów, pozamykałam kilka spraw, zaczęłam wyrabiać kilka nowych nawyków i już widzę pierwsze efekty tych działań. Postanowiłam więc zrobić pierwsze Podsumowanie Miesiąca.





Jeszcze będąc na podróży poślubnej, postanowiłam spisać wszystkie projekty, jakie realizuję w swoim życiu. Pisząc "projekty" mam na myśli obszary typu małżeństwo, współpraca z Eris, czytane książki, dokumenty, mieszkanie, odżywianie, rozwój osobisty, własna działalność, blog, finanse, podróże, rzeczy do naprawy itp... Okazało się, że jest tego tyle, iż trudno ogarnąć to wszystko umysłem, nie mówiąc już o postępie w każdej z tych dziedzin. 

Wiem, że niektórzy dobrze czują się w chaosie, ja jednak do tych ludzi nie należę. Ja potrzebuję mieć swoją rzeczywistość w miarę poukładaną. Dopiero wtedy mogę zachować wewnętrzną równowagę. Dopiero wtedy czuję, że się rozwijam. I tak pewnego sierpniowego dnia postanowiłam podzielić te wszystkie obszary na kilka (do ogarnięcia moim kobiecym mózgiem) głównych, zgodnie z wykorzystywanym często w coachingu Kołem Życia.




Wprowadziłam jednak dwie zmiany:
- Po pierwsze rozdzieliłam ŚRODOWISKO na FIZYCZNE i WIRTUALNE (w komputerze i internetach mam równie dużo projektów, co w realu). 
Po drugie oddzieliłam ROZWÓJ OSOBISTY od EDUKACJI. Tak powstało 10 następujących obszarów, w których rozwijam poszczególne projekty.


1. ZDROWIE I WYGLĄD

Regularna aktywność fizyczna
Po "rozregulowanych" wakacjach postanowiłam wrócić do regularnych treningów. Założenie było jedno. Trening nie ma być ambitny, on ma być zrealizowany. Zwykle im wyżej stawiałam sobie poprzeczkę, tym więcej moja podświadomość wymyślała wymówek, dlaczego nie mogę, nie mam czasu itp na ćwiczenia. Odkąd obrałam jeden schemat ćwiczeń i wprowadziłam planowanie tygodniowe, udaje mi się zachować systematyczność, na której najbardziej mi teraz zależało. Do monitorowania używam oczywiście Endomondo (zapraszam do znajomych).

Dania z dyni 
Jesienią w mojej kuchni królują dania z dyni. Uwielbiam to warzywo, dlatego oprócz tradycyjnych już racuchów i kremu z dyni (tym razem przepis na thermomix), do dyniowego menu dołączyły w tym roku już dwa nowe eksperymenty:
Zapiekanka ryżowa z dynią, mięsem mielonym i pomidorami
Pęczotto z dynią i czerwoną soczewicą (chce ktoś przepis?).


2. ROZWÓJ OSOBISTY

Jedna lista "Rzeczy Ważne"
 

Zamiast żonglowania 30 listami z projektami w programach Trello lub Remember The Milk, przepisałam wszystkie Ważne Rzeczy na jedną listę w zwykłym dokumencie tekstowym na dysku Google. Kierowałam się zasadą, że efektywnie możemy realizować tylko jedno zadanie na raz. Teraz łatwiej mi kończyć jedno zadanie, zanim zabiorę się za kolejne. Zadań zrealizowanych nie usuwam z listy, ale przekreślam. W ten sposób widzę, ile zadań zrealizowałam od początku sierpnia (aż sama nie mogę w to uwierzyć). A to zawsze działa na mnie motywująco :)

Pani Swojego Czasu 
Jeżdżąc tramwajem do i z pracy nadrabiam lekturę newslettera i bloga Oli Budzyńskiej znanej bardziej jako Pani Swojego Czasu. Dzięki niej wprowadzam małe zmiany, które, jak właśnie obserwuję, robią dużą zmianę w moim życiu: wyrabiam nawyki, ustaliłam stałe pory na zajęcia, które realizuję kilka razy w tygodniu(gotowanie, sprzątanie, trening, pielęgnacja itp), 1 ważna rzecz dziennie, odpuszczanie, analiza przeznaczenia czasu... Polecam!

Ostatnio zainteresowały mnie też takie postaci z sieci jak: Naczelny Zmieniacz, Dawid Bagiński i Po Sukces na Szpilkach. Z czasem zobaczymy, czego nauczyłam się od nich :)


3. EDUKACJA

Szkolenie w ERIS
Pomyślnie ukończyłam II (i ostatni) etap szkolenia w Centrum Szkoleniowo-Badawczym DR Irena Eris w Warszawie. Umiem już przeprowadzać wszystkie zabiegi na ciało zgodnie ze standardami firmy. To był duży krok, z którego jestem bardzo dumna :)

Kierowanie autem 
Po ponad 5-letniej przerwie znów siadłam za kierownicą. Nie ukrywam, że to dzięki zakupowi nowego samochodu. Skoro mam już to prawo jazdy, to pasowałoby je wykorzystywać. Kierowania samochodem boję się panicznie, ale to nie powód, żeby nie jeździć. Jak na razie rozsądek (i cierpliwość mojego męża :* ) wygrywa. Ta umiejętność niewątpliwie niejednokrotnie mi się przyda. 


4. KARIERA

Promocja na masaż w ERIS
Zaplanowana na przełom sierpnia i września promocja na masaż w ERIS okazała się sukcesem. Chcieliśmy, aby krokowski instytut zaczął być kojarzony także z zabiegami na całe ciało, a nie tylko na twarz, jak to było do tej pory. W dużej mierze nam się to udało. Sukces jest tym większy, że sporo klientów zdecydowało się nie na jednorazowy masaż dla przyjemności, ale serię masaży dla zdrowia i wszyscy zadeklarowali odczuwalną i trwałą poprawę samopoczucia (m.in. przez zmniejszenie bólu pleców) już po drugim lub trzecim zabiegu. Nikt nie uznał, że żałuje tej inwestycji. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że rozgrzewający masaż to świetny pomysł na chłodne jesienne wieczory?...

Seria artykułów o masażu
Moi klienci często pytają mnie jak działa masaż i w czym pomagają konkretne jego rodzaje. Postanowiłam opisać to w prosty i przystępny sposób. I tak we wrześniu na blogu pojawiła się Seria artykułów o masażu. Jeśli sam/a zastanawiasz się czy najlepszy dla Ciebie będzie masaż leczniczy, relaksacyjny czy drenaż, zachęcam do lektury: Masaż.

Platforma dla fizjoterapeutów i masażystów 
Zdradzę Wam, że wraz z grupą zaangażowanych w projekt fizjoterapeutów i masażystów z całej polski, pracujemy nad uniwersalną Platformą do wymiany wiedzy i doświadczenia. Od ponad roku mój znajomy tworzył platformę od strony programistycznej. Teraz my testujemy ją i zapełniamy merytoryczną treścią, aby stanowiła praktyczną pomoc dla kolegów z branży i naszych klientów. Premiera już niebawem...

Mięśnie dna miednicy
Jakiś czas temu, poproszona o pomoc przez klientkę, zainteresowałam się głębiej tematem treningu mięśni dna miednicy. Mimo, iż już wcześniej myślałam, że dysponuję wystarczającą wiedzą na ten temat, ku swojemu zaskoczeniu odkryłam, jak wielką moc ma systematyczne wykonywanie tych ćwiczeń. I to nie tylko dla osób z problemem nietrzymania moczu lub dla kobiet po porodzie. Trening tych mięśni przynosi wymierne efekty także sportowcom, śpiewakom, osobom mającym zwyrodnienia w obrębie kręgosłupa i nóg a nawet pracownikom biurowym. Może praktyczne wskazówki zamieszczę niebawem na łamach bloga. Jest tu ktoś zainteresowany?


5. PARTNER

Podróże
Śladem wspomnień spontanicznie odwiedziliśmy Lipie i Gródek nad Dunajcem, gdzie tradycyjnie zjedliśmy gofry :)

Obiad "na mieście"
Pewnego pochmurnego dnia nie chciało nam się gotować obiadu i postanowiliśmy zjeść w restauracji. Trafiliśmy na sympatyczne miejsce niedaleko naszego mieszkania na Kurdwanowie. Restauracja Pół na Pół ma bardzo bogate menu, przystępne ceny, pięknie podane potrawy i całkiem przyjemną atmosferę. Polecamy!


6. ŚRODOWISKO REALNE i 7. ŚRODOWISKO WIRTUALNE

Foldery
Zgodnie z przedstawionym tu podziałem na 10 obszarów życia, stworzyłam też na dysku komputera i dysku Google 10 folderów, w których umieściłam odpowiednie projekty. W końcu wiem gdzie czego szukać. Planuję zrobić to samo z segregatorami i teczkami. 

Zdjęcia do albumu
Postanowiłam wywołać 100 zdjęć z lata 2016 :) Podczas długich zimowych wieczorów stworzę z nich tradycyjny albumu, który będzie cudowną pamiątką naszych poślubnych przygód. Miło będzie wrócić do tych momentów... i pokazać je naszemu potomstwu... ;)


8. FINANSE

Planowanie budżetu
Zawarcie związku małżeńskiego to także "zmiany w portfelach". My do zarządzania wspólnymi finansami stworzyliśmy na dysku Google wspólny arkusz kalkulacyjny , gdzie monitorujemy comiesięczne wydatki oraz drugi arkusz, w którym planujemy przyszłe wydatki i oszczędności. Jeśli szukasz podobnego rozwiązania, daj znać, a opiszę na łamach bloga, jak stworzyć takie proste ale miarodajne narzędzia dla siebie.


9. RODZINA I ŻYCIE TOWARZYSKIE

Film i zdjęcia z wesela
Otrzymaliśmy w końcu Film (od Sky's the Limit.Media - Polecamy gorąco!) i zdjęcia (Foto-Video Kadr - także Polecamy!) z Wesela. Wspomnienia odżyły, a my postanowiliśmy zrobić kilka spotkań dla rodziny i znajomych, aby wspólnie odświeżyć sobie te wyjątkowe i radosne chwile. Miło przeżyć to wspólnie jeszcze raz :D


10. RELAKS I ROZRYWKA

TV + Pielęgnacja
Postanowiłam, że dla zdrowia będę chodzić wcześniej spać. Wcześniej to znaczy około 23:00. Aby to zrobić nie mogę siadać do komputera po powrocie z pracy. Mogę za to pozwolić sobie na trochę biernej rozrywki przed TV (do tej pory nasz telewizor stał prawie nieużywany). Jesienna ramówka TVN mi w tym pomogła i tak 3 razy w tygodniu oglądam sobie wieczorami Top Model, Asia Express i Mam Talent. W tym czasie robię sobie jednocześnie zabiegi pielęgnacyjne takie jak maseczki, manicure, pedicure albo automasaż i nie mam wrażenia, że marnuję czas przed telewizorem. Odpoczywam, a potem kładę się spać. Polecam! ;)

2 komentarze:

  1. Bardzo mi miło, że mój blog znalazł się wśród tak świetnego towarzystwa, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tym bardziej, zwłaszcza, że już powoli przekładam naukę od Ciebie na praktykę ;)
      Dziękuję :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...