środa, 8 kwietnia 2015

Muffinki dyniowo-jaglane z bakaliami

Ciasto z dyni robię często. Wypróbowałam już kilka różnych przepisów, aby mi się nie przejadło. Jednak tym razem zrobiłam coś innego! Postanowiłam wypróbować kupione niedawno w Biedronce sylikonowe foremki i zrobiłam: muffinki dyniowe! Moje pierwsze muffinki! Wyszło smacznie. Oto przepis :)





Składniki:

  • 500 dyni 
  • 2 łyżki oleju roślinnego (użyłam oliwy z oliwek i oleju ryżowego)
  • 4 łyżki płynnego miodu (użyłam wielokwiatowego)
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki bezglutenowej (użyłam pół na pół zmielonej kaszy jaglanej i mąki gryczanej)
  • pół szklanki mielonych orzechów (użyłam arachidowych) lub migdałów
  • szczypta soli
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2-3 garści bakalii wg uznania (orzeszki, rodzynki, nasiona dyni, słonecznika, suszne morele itd...)
  • przyprawy: cynamon, goździki, imbir, gałka muszkatołowa





Piekarnik nagrzać do ok 180 stopni Celsjusza. Upiec dynię ze skórką do miękkości, wydrążyć miąższ i zmiksować na puree. Dodać oleje, miód i wymieszać na jednolitą masę. 
Jajka ubić mikserem ze szczyptą soli i dolać do masy dyniowej cały czas mieszając. 





Do drugiej miski przesiać mąki, dosypać mielone orzechy (lub migdały), przyprawy, sodę. Dolać masę dyniową, wymieszać delikatnie łyżką i dorzucić bakalie (ja dałam dwie duże garści). 




Foremki wyłożyć papierem do pieczenia (jak u mnie) lub papilotkami, łyżką nałożyć do nich ciasto, ale tylko do ok 3/4 wysokości, bo jeszcze troszkę urośnie. Wstawić muffinki do piekarnika i piec przez ok. 25-30 minut. Przestudzić i zjadać jeszcze ciepłe lub jako przekąska na zimno jeszcze przez kilka dni ;) 




Z podanej ilości składników wyszło mi ok 20 muffinek.
Są one mało słodkie, ale bardzo pożywne. 

Smacznego!


Przepis jest moją interpretacją przepisu ze strony Kwestia Smaku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...