piątek, 24 października 2014

Placki z dyni i fety - bez glutenu

Mój kolejny eksperyment z dyni. I znów jestem zachwycona tą genialną roślinką.
Tym razem szukałam inspiracji jak połączyć serek feta z dynią. Znalazłam przepis na proste i smaczne placki z dyni. Smakują troszkę jak kluski lub placki ziemniaczane. No i są bezglutenowe!









Składniki:
  • miąższ z 1 małej dyni lub połowy średniej (ok 500g)
  • pół opakowania serka feta, np. Favita (ok 140g)
  • 2 jajka
  • 5-6 łyżek mąki ziemniaczanej
  • oliwa lub olej
  • pieprz (opcjonalnie)


Do przygotowania potrzebny będzie mikser i tarka.




Miąższ dyni zatrzeć na tarce o małych oczkach. Dorzucić żółtka i serek feta pokrojony w kostkę. Całość mieszać dobrze rozgniatając łyżką kawałki sera. Ubić białka i pianę przełożyć ostrożnie do miski z dynią. Wymieszać dosypując stopniowo mąkę. Jeśli uzyskana masa jest za rzadka, można dodać więcej mąki. Ciasto można doprawić pieprzem bądź inną ulubioną przyprawą. Placki smażyć na rozgrzanej oliwie aż się zarumienią (ok 1-2 minutki z każdej strony).

Placki smakują dobrze z sosem pomidorowym lub pieczarkowym albo z jogurtem naturalnym.
Można je także doprawić skrapiając odrobiną Maggi. Ja jadłam je w towarzystwie sałatki greckiej ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...