piątek, 10 października 2014

Makaron z Dynią i Serem

Uwielbiam dynie! To roślina, z którego można zrobić chyba wszystko (i jak powszechnie wiadomo, odnosi się to nie tylko do jedzenia ;) ). Znanych jest mnóstwo przepisów z jej użyciem. Można podawać ją na ostro i na słodko, na surowo, gotowaną, pieczoną itd... Podejrzewam, że mogłabym ją jeść na okrągło przez tydzień i byłaby to urozmaicona dieta. 



Ostatnio wrzuciłam na bloga przepis na zupę z dyni z prażonymi orzechami. Tym razem dynia na II danie - z makaronem pełnoziarnistym i serem żółtym :) 

Składniki:
  • 0,5 kg dyni
  • pół opakowania makaronu pełnoziarnistego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • ok 150 ml soku pomidorowego
  • 2-3 łyżki śmietany 18%
  • garść parmezanu (ja nie miałam, więc użyłam zwykłego sera żółtego)
  • sól, pieprz, chili, Maggi
  • świeża (lub suszona) bazylia albo tymianek i zioła prowansalskie (wg uznania)

Poniżej przepis - proporcje wystarczą na 4 porcje.



Cebulę i czosnek drobno posiekać i zeszklić na patelni. Dodać pokrojoną w drobną kostkę dynię i dusić ok. 5 min. Wlać sok pomidorowy, dodać śmietanę i wymieszać. Gotować jeszcze 5 minut i pod koniec gotowania doprawić. 
Powstałą potrawę można zmiksować podając do ugotowanego al dente makaronu w formie sosu dyniowo-śmietanowego lub, tak jak ja, podać całe kawałki dyni. Całość posypać parmezanem lub startym serem oraz posiekaną świeżą bazylią. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...