czwartek, 15 maja 2014

Śniadanie na piękną cerę


Moje dwie propozycje na pełnowartościowe śniadanka, które dostarczają składniki potrzebne, aby zachować piękny wygląd cery. Polecam!







Kasza jaglana
z jabłuszkiem, cynamonem, migdałami i pestkami dyni




Kasza jaglana
jest szczególnie wyjątkowa z kilku powodów:
- działa alkalizująco, czyli odkwasza (a zapobieganie zakwaszeniu jest niezwykle istotne w dbaniu o wygląd cery).
- jako jedna z niewielu produktów żywnościowych zawiera krzemionkę, która ma korzystny wpływ na wygląd skóry, paznokci i włosów (a także działa leczniczo na stawy).
- nie ma glutenu!
- ma właściwości wysuszające i antywirusowe (zalecana przy przeziębieniu i zapaleniu górnych dróg oddechowych)

Wniosek:
Kasza jaglana to składnik obowiązkowy w menu, kiedy chcemy poprawić wygląd cery!

Jabłka i cynamon - bogate w przeciwutleniacze, niezbędne organizmowi do walki z wolnymi rodnikami, które niszczą włókna kolagenowe i elastynę, zmniejszając elastyczność skóry a w konsekwencji tego wiotkość i zmarszczki.

Migdały zalet mają wiele, tu wymieniam je, gdyż są źródłem cynku, który odpowiada za regenerację skóry i paznokci.



Omlet
z pomidorem i porem(lub cebulką) + wędzony łosoś na liściach sałaty




Jaja - źródło wielu mikro i makroelementów. Podobno są jedynym (niemięsnym) składnikiem pokarmowym zawierającym idealny skład podstawowych 20 aminokwasów potrzebnych do syntezy białka organizmów żywych.

Łosoś - źródło słynnych kwasów omega-3  czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych, będących ważnym składnikiem błon komórkowych. Przyspieszają regenerację skóry zwiększając odporość na czynniki zewnętrzne, np. promieniowanie UV. 
Kwasy te działają przeciwzapalnie oraz zmniejszają podrażnienia i obrzęki.
Zalecane szczególnie dla cery suchej, alergicznej i narażonej na kontakt z chemikaliami.

Pomidory
- bogate w witaminy: 
C, K, E, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy i biotynę. Warto tu zaznaczyć, że wit. C poprawia wygląd skóry, gdyż wzmacnia i dotlenia naczynia krwionośne.
- bogate w likopen – antyutleniacz, któremu zawdzięczają czerwony kolor!
- bogate w minerały:  potas, sód, fosfor, wapń, magnez, żelazo, miedź, cynk i mangan
- bogate w  błonnik oczyszczający jelita i dający uczucie sytości. 
- odkwaszające organizm czyli zasadotwórcze






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...