poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Generalny Przegląd - cz. III - Hobby

Chyba każdy z nas ma jakieś hobby. Ktoś jeździ na rowerze, ktoś maluje pejzaże a ktoś kolekcjonuje figurki aniołków. Hobby zajmuje nie tylko czas ale i przestrzeń. Czasem i tu należy zrobić porządek?






Nie masz czasu na swoje hobby? A może to bałagan sprawił, że nawet nie chcesz patrzeć w stronę i powoli zapominasz o swojej pasji? Warto od czasu do czasu sprawdzić, czy i w tej sferze nie schowały się jakieś zepsute starocie, które trzeba już wyrzucić!

Niezależnie od tego czy sklejasz modele, pielęgnujesz rośliny czy grasz na komputerze - rób to porządnie! I zrób z tym porządek ;)



Uprawiasz sport?

Dobrze, jeśli twój sprzęt treningowy będzie w jednym miejscu. Jeśli masz własną siłownie lub pokój do ćwiczeń pilnuj, aby wszystkie przybory po treningu zawsze były odłożone na miejsce. Materac, skakanka, ciężarki, piłki czy taśmy nie powinny "walać się" po całym domu. Feng Shui radzi, aby sprzęt związany z pracą fizyczną lub umysłową nie znajdował się w sypialni, która ma kojarzyć się z relaksem, gdyż może to powodować problemy z zasypianiem bądź niemożność odpoczęcia podczas snu. Nie każdy jednak może pozwolić sobie na swoją prywatną salkę gimnastyczną. Jeśli wiec dysponujesz tylko jednym pokojem postaraj się wygospodarować w nim jedno miejsce na przybory do ćwiczeń. Pamiętaj także, aby sprawdzać stan swojego sprzętu sportowego i systematycznie go konserwować. Zwłaszcza, jeśli jest to sprzęt sezonowy - narty w lecie czy rower w zimie należy przynajmniej odkurzyć ;)


Masz talent artystyczny?

Dbaj, aby w Twoich materiałach nie zapanował artystyczny nieład. Jeśli malujesz, rysujesz czy rzeźbisz, na pewno zauważyłeś, że akcesoria potrzebne do tworzenia także zajmują trochę miejsca. Z doświadczenia wiem, że gdy zjawi się wena, nagle powstaje chaos - wszystkie narzędzia chcesz mieć na wyciągnięcie ręki, wszystkie materiały w zasięgu wzroku, wszystkie kolory na wierzchu. OK, ale gdy skończysz wyczyść je wszystkie i poukładaj w jednym pudełku bądź skrzynce. Sprawdź też, czy jakieś farby już całkiem nie wyschły, kredki są zastrugane i czy nie trzeba uzupełnić jakiegoś brakującego koloru czy materiału.


Twoim konikiem są robótki ręczne?

Haftujesz, szyjesz, szydełkujesz lub robisz biżuterię? Super! Rzeczy handmade są teraz bardzo w cenie! Przyjemnie jest założyć własnoręcznie uszyty ciuszek lub podarować komuś niepowtarzalną bransoletkę wykonaną według własnego projektu. Inspiracje są wszędzie a Twoja produktywność na pewno wzrośnie, jeśli pośród nitek i koralików zapanuje ład i harmonia. Wszystkie igły i szpilki powbijaj w igielnik, odplącz muliny i kordonki, posegreguj koraliki według kolorów lub kształtów, ścinki powyrzucaj. Od razu więcej miejsca. Aż chce się tworzyć!



A może kolekcjonujesz coś?

Aniołki, dzwoneczki, podstawki na jajka, puszki po piwach z całego świata, znaczki, monety, zabawki z Kinder Niespodzianek - pamiętaj, żeby systematycznie odkurzać swoją galerię!



Moje pasje



Haftowanie


Kiedy byłam małym dzieckiem, babcia uczyła mnie haftować, robić na drutach i szydełkować. Igły, nitki i maszyna do szycia były moimi zabawkami w pochmurne dni podczas wakacji na wsi. Bardzo polubiłam hafty krzyżykowe. Z czasem nagromadziłam sporo mulin, kanw, tamborków i wzorów do haftowania. Czas szkolny sprawił, że zaniedbałam to hobby. Od czasu ostatnich lekcji techniki, na których uczyliśmy się różnych ściegów prawie nie zaglądałam do mojej skrzyneczki z pasmanterią. W końcu nadszedł czas, że zrobiłam z tym porządek. Muliny podzieliłam według kolorów i poukładałam na kartonikach w woreczkach strunowych. Dzięki temu nie plątają się i wyraźnie widzę jakimi odcieniami dysponuję. Znalazłam też niedokończone obrazki. Teraz wiem, że jeszcze mam tu coś do zrobienia ;)





Koraliki

Tych także mam sporo. Podobnie jak tasiemek, żyłek, zawieszek i guzików. Większość "nabyłam" z zepsutej biżuterii, której nie wyrzuciłam. Wszak odrobina kreatywności i masa inspiracji w internecie nie pozwalają mi pozbyć się tak cennego surowca ;) Tworzenie biżuterii handmade to genialne zajęcie na długie zimowe wieczory.
A jak utrzymać tu porządek przez resztę roku? Półeczka z IKEA idealnie służy mi jako schowek na te wszystkie drobiażdżki, a pudełeczka po kremach i po zapałkach przydają się do posegregowania koralików i zawieszek według kolorów.






Kartki Handmade, Akwarele i Pastele


Ręczne robienie kartek okazjonalnych oraz malowanie to moje kolejne talenty. Przybory do realizacji każdego z nich trzymam po prostu w odrębnych pudłach stanowiących zarazem wystrój mojego pokoju. 

Większość moich dzieł można zobaczyć na stronie Malinowe Inspiracje :)




A jeśli definitywnie porzuciłeś już swoje hobby sprzed lat, a przedmioty z nim związane dalej zalegają w twoim domu pozbądź się ich -  sprzedaj płyty CD, komiksy oddaj na makulaturę, stare monety zanieś do antykwariatu a farby przekaż dzieciom. Puść rzeczy w obieg. Może ktoś inny zarazi się tą pasją...

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...