piątek, 14 lutego 2014

Kurczak z dynią i oliwkami

Za oknami ostatnio szaro i ponuro, postanowiłam więc wprowadzić nieco kolorków... na talerz. Ponieważ pomarańczowa dynia, o czym pewnie jeszcze nie raz wspomnę, pojawia się w mojej kuchni w przeróżnych odsłonach przez cały rok, tym razem skomponowałam ją z kurczakiem. Jeszcze odrobina czerwieni papryki i czarne akcenty oliwek i voila! Kompozycja smakowa gotowa. 



Składniki:

  • 1 filet z kurczaka
  • ok 200 g dyni (1/3 średniej dyni)
  • 1/2 papryki
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1-2 ząbki czosnku
  • kilka czarnych oliwek
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • oliwa z oliwek lub olej rzepakowy
  • pieprz kolorowy
  • zioła prowansalskie
  • curry i ostra papryka (przyprawa do kurczaka)

Czas przygotowania: do 30 min




Kurczaka, dynię i paprykę kroimy w średniej wielkości kostkę. Kurczaka doprawiamy curry, papryczką i ziołami prowansalskimi i smażymy na oliwie. Gdy będzie gotowy przekładamy go na miseczkę, a na tej samej patelni smażymy cebulę pokrojoną w piórka i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodajemy paprykę i odrobinę wody, dusimy przez chwilę pod przykrywką. Gdy papryka nieco zmięknie dodajemy dynie i dusimy dalej, ale tak, aby kostki dyni całkiem nie rozmiękły. Dorzucamy kurczaka, przekrojone na pół oliwki i kilka łyżek kukurydzy z puszki. Mieszamy i jeszcze chwilkę dusimy. Doprawiamy świeżo mielonym pieprzem. Możemy także posypać szczypiorkiem lub natką pietruszki i gotowe!





Ja podałam danie z bezglutenowym makaronem gryczanym Soba (do kupienia w Carrefour w dziale z chińską żywnością)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...