piątek, 15 sierpnia 2014

Ryżowe leniwe pierogi - bezglutenowe

Od zawsze lubiłam dania mączne: naleśniki, pierogi, kluski itp. Dlatego, gdy dowiedziałam się, że mąka pszenna zawiera najwięcej szkodliwej mieszanki białek - glutenu, poczułam poważny dylemat. Jak zrezygnować z tych pysznych (skądinąd uzależniających) "ciastowych" potraw? Będąc w restauracjach przestałam już wybierać tego typu dania, ale wcale nie chciałam z nich całkowicie rezygnować. Zaczęłam więc szukać alternatywy. I oto, na co się natknęłam :)




Leniwe Pierogi z mąki ryżowej


Leniwe pierogi wg tego przepisu, są bardzo proste w przygotowaniu, a smakują niemalże tak samo, jak prawdziwe. Dobra propozycja na kolację ;)


Składniki:
  • 250 g mielonego twarogu
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki ryżowej*
  • szczypta soli
  • jogurt naturalny lub ser żółty do podania jako dodatek 



Do przyrządzenia potrzebny będzie blender lub mikser/melakser.
Z podanych proporcji można przygotować danie dla 2 osób.



W garnku nastaw wodę do gotowania. Do miski wrzuć twaróg, mąkę, jajko i sól. Wszystkie dokładnie wymieszaj - na początku łyżką, a później blenderem lub w mikserze. Jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać troszkę jogurtu naturalnego, żeby było łatwiej miksować.

Gdy masa będzie jednolita a woda wrząca, można formować leniwe pierogi. Użyj do tego dwóch łyżek: dużej i małej. Na dużą nabieraj ciasto, a małą odkrawaj pierogi pożądanej wielkości i zanurzaj w wodzie. Pierożki te szybko się gotują, dlatego należy to robić sprawnie. Kiedy wypłyną na powierzchnię wody, gotuj je jeszcze chwilkę, po czym wyłów za pomocą chochelki do odcedzania.

Ja lubię leniwe pierogi posypane żółtym serem, ale jeśli chcesz, żeby danie było bardziej dietetyczne, możesz je podać z jogurtem naturalnym. A jeśli kalorie nie mają dla Ciebie znaczenia, możesz posypać cukrem ;) Smacznego!


* Mąkę ryżową kupić można np. w Delikatesach Centrum lub w Tesco za ok 6 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...